Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchowoli informuje, iż 11 sierpnia 2022 roku Sejm przyjął ustawę o dodatku węglowym.
Kto może złożyć wniosek o dodatek węglowy:
Dodatek węglowy w wysokości 3 000 zł przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest:
kocioł na paliwo stałe;
kominek;
koza;
ogrzewacz powietrza;
trzon kuchenny;
piecokuchnia;
kuchnia węglowa;
piec kaflowy na paliwo stałe;
- zasilane paliwami stałymi oraz wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Przez paliwa stałe rozumie się węgiel kamienny, brykiet lub pellet (zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego).
Poprzez gospodarstwo domowe rozumie się:
- osobę fizyczną samotnie zamieszkująca i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe) albo
- osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).
W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który jako pierwszy złożył taki wniosek!
Na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.
Wysokość dodatku węglowego wynosi 3 000 zł dla gospodarstwa domowego.
Dodatek węglowy nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, od przedsiębiorcy, który sprzedawał paliwo stałe dla gospodarstw domowych prowadzonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, po cenie nie wyższej niż 996,60 zł brutto za tonę.
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 r.
Uwaga!
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Przyznanie dodatku węglowego nie wymaga wydania decyzji. Decyzja wydawana jest tylko w przypadku odmowy przyznania dodatku węglowego, uchylenia oraz rozstrzygnięcia w sprawie nienależnie pobranego dodatku węglowego.
Organ przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku węglowego na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego, organ przyjmujący wniosek, informuje go o możliwości osobistego odebrania informacji o przyznaniu dodatku węglowego.
Wzór wniosku o wypłatę dodatku węglowego można pobrać ze strony internetowej (poniżej)
Jak złożyć wniosek o wypłatę dodatku węglowego?
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego będzie można złożyć:
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej platforma ePUAP;
- osobiście w Urzędzie Miejskim w Suchowoli.
- za pośrednictwem operatora pocztowego;
Wniosek za pomocą platformy ePUAP należy:
- Wydrukować wniosek, dokładnie wypełnić i podpisać.
- Wniosek zeskanować.
Zalogować się na platformie ePUAP
- z katalogu spraw wybrać zakładkę - Pismo ogólne do podmiotu publicznego-
Załatw sprawę
W formularzu wpisać informację dla urzędu (imię i nazwisko, rodzaj wniosku) oraz dołączyć zeskanowany wniosek w formie załączników.
Podpisać wniosek podpisem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.
UWAGA! Wszystkie załączniki muszą być podpisane osobno podpisem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.
Warto zapoznać się z Instrukcją:
https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany
Więcej informacji można uzyskać pod nr telefonu 85 7224 409, 85 7224 418, 85 7224 417 lub poprzez wysłanie e-maila na adres mgops@suchowola.pl.